Sinds de invoering van de Wet BAG (Basisregistratie Adressen en Gebouwen) in 2009 staan gemeenten voor een grote opgave. Niet alleen is het zaak de BAG conform de wet uit te voeren, maar ook de koppelingen met andere basisregistraties moet adequaat vormgegeven zijn of worden. Daarnaast biedt een doelmatige en efficiënte aanpak de mogelijkheid voor gemeenten om ook bij de andere gemeentelijke taken een kwaliteitsslag te maken. Verhoogde ozb-opbrengst zou het effect kunnen zijn.
De Wet BAG stelt hoge kwaliteitseisen die voor u als gemeente een flinke investering betekenen en mogelijk bent u niet (voldoende) in staat om hier met eigen medewerkers vorm aan te geven.
Wij staan u graag met raad en daad terzijde om de kwaliteit te borgen en de verbinding met andere basisregistraties te realiseren of te verbeteren. Zo kunt u bijvoorbeeld denken aan:
- Regulier of vervangend BAG-beheer
- Uitvoeren van bestandscontroles gevolgd door verbeteradvies
- Inventarisatie pand en vbo conform de BAG en WOZ
- Goede inwinning en koppeling van gegevens middels brondocumenten
- Procesoptimalisatie (advies, inrichting en uitvoering)
- Waarborgen van de kwaliteit
Neem gerust vrijblijvend contact met ons op voor een nadere kennismaking.